dinsdag 22 september 2015

22 september 2015



Geen nieuws van Odil vanuit Richmond ! 
Last van een jetlag ?? 


We hebben een héél drukke agenda af te werken vandaag.
Maar we beginnen de dag met een feestje ! 
Ian viert zijn verjaardag.
 En bij een jarige hoort een kroon .. én een feesttaart .. 
 én een cadeautje van de (klas)verjaardagslijst.
 En na een vrolijk verjaardagslied en vele hiep hiep hoera's ..
 smullen we van de verjaardagstaart .. lekker ! 
 En natuurlijk krijgen alle kleuters een stukje taart voorgeschoteld.
Fijne 4de verjaardag, Ian ! 
Tijdens het hoekenwerk wordt er druk overlegd.
Wij willen immers een vrachtwagen bouwen voor op de bouwwerf.
We vertrekken vanuit een immens grote kartonnen doos.
Met potlood en een 'cutter'breekmes ga ik aan de slag onder toeziend oog van mijn kleuters. 
Tot plots mijn 'breekmes' breekt (..daarvoor is het dan ook een breekmes zeker ?! ;-))
De basisvorm is klaar, morgen wordt er geschilderd. Nu nog de kleur bepalen ! 
Op dinsdag is er turnles met juf Ilse.
Eventjes van truitje wisselen en op naar de turnles.
Een uurtje intensief sporten. 
Tijdens de turnles ga ik onvermoeid op zoek naar mijn leesbril. 
Waar heb ik die toch gelaten ? 
Niemand die het weet !
Ik zoek in alle hoeken van mijn klas .. onvindbaar ! 
Als ik na de turnles een verhaal wil voorlezen, kom ik in moeilijkheden. 
Juf Muriel denkt het te weten : "Juf Anne was deze middag in de weer met een bril !" 
"Jouw bril misschien ?"
Nu moet je weten dat juf Anne op dinsdag het laatste lesuur vrij is en 
dus is "Madame' op stap met mijn bril. 
Eventjes telefoneren ! 
"Wacht, ik kijk in mijn sacoche"giert ze uit.
Ik heb de dader gevonden ! Hopelijk heb ik mijn bril morgen terug, 
want momenteel leef ik in een waas.
 Ik ben in mijn nopjes ..
mijn collectie sneeuw-schudbolletjes groeit aan.
Parijs - Saint Tropez - Rome - Brussel .. 
Juf Anne gaat er helemaal voor ! Vanuit Rome bracht ze me liefst 3 souvenirs mee.
Ook in Parijs en Saint-Tropez vond ze de meest leuke souvenirs.
Mijn rekening tikt aardig aan ..
En ik had het dan weer voor het guitigste ventje van Brussel .. Manneke Pis. 
Hopelijk neemt onze collectie nog uitbreiding want Zwarte Piet kan er zeker wat mee. 
Maar daarover meer (lees : ergens in november)

 Even na zes uur (of is het al acht uur) .. ik kan alleen maar raden welk uur het is !
Een mail loopt binnen mét foto .. 
van jawel, juf Anne die rustig haar schoolwerk afhandelt 
met mijn leesbril. Grrrrr...
 Mooie foto dankzij "mijn" leesbril.

Herinneringen uit de (g)oude(n) doos : 
Juf Anne Reinhard (oud-collega) is eens één jaar lang op zoek geweest naar haar bril.
Neen, juf Anne Blomme (huidig K3) was niet de schuldige 
- had toen nog geen nood aan een bril 
en daar ik 10 jaar jonger ben dan mijn collega K3 
was ik al helemaal niet de dader. 
Wat wil het verhaal .. Juf Anne Reinhard had bij het opruimen van haar thema
de bril gewoonweg tussen haar themamap geklapt.
Eén jaar na datum verscheen de bril opnieuw 
maar onze collega mocht naar de opticien
voor een kleine aanpassing van de leessterkte. 
Brillen, een verhaal apart !




5 opmerkingen:

  1. Je moet daar niet mee lachen, met Juf Anne R.... ik vergeet ook al eens iets tussen mijn themamappen .xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet ik.. zoals je seizoenskalender hé ?!
      Elk jaar opnieuw loop je me achterna, sakkerend .. omdat je niet meer weet waar je de seizoensprenten gelaten hebt.
      Dit moet je echt afleren !

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ian vindt dit heel fijn en dankt jullie voor de felicitaties Xxx

      Verwijderen