woensdag 10 juni 2015

10 juni 2015




Deze morgen is het wel opvallend stil in de tweede kleuterklas. 
Iedereen moet nog wat bekomen van het uitje van gisteren 
en we dobberen nog op de herinnering van gisteren.
Sommige kleutertjes hebben een extra snipperdag genomen en gelijk hebben ze. 
Het was fantastisch leuk maar o zo vermoeiend. 

 De stilte is van korte duur, want daar zijn de schilders. 
Vandaag komen ze het houtwerk afschuren en dat wordt een stoffig boeltje 
(en heel wat poetswerk voor mij). 

Samen met de kleuters ontvlucht ik de klas op zoek naar rustige oorden. 
Mijn kleuters merken een apart pakje op ! 
Van wie zou dit kunnen zijn ? Nergens een briefje te bespeuren
maar wel enkele schelpen en een stuk wrakhout ..
We zijn wel heel erg nieuwsgierig en openen het pak.
In het pak zit een puzzelboek over piraten. 
Groot gejoel bij de kleuters als er op de deur wordt geklopt ! 
Is het de piraat ? 
 Neen, het is juf Anne met Viktor (K3)
Viktor vertelt me waarom hij gisteren een dagje mocht thuisblijven nl  
ik had walletjes onder mijn ogen en daarom bleef ik thuis om eens goed uit te rusten. 
Juf Anne kijkt me bedenkelijk aan en meteen weet ik waarom ..
"Hm; misschien kan ik ook beter naar huis" opper ik. 
Ik kan best wat extra slaap gebruiken, voeg ik er snel aan toe. 


Ook Donart wil nog iets kwijt ! 
Juf Tania, jij was gisteren té laat thuis ! zegt hij. 
Bij deze uitspraak moet ik terug denken aan mijn jeugdjaren. :-)
Eventjes werken mijn kleuters nog aan hun cadeau voor papa.
Ik maak een tekening..
 .. en bewerk ze met ecoline ..
Mooi hé ?! 

Nadien kijken we samen naar 'de kleine zeemeermin' .. een beetje rust inhalen.
Morgen vliegen we er weer in ! 

Het is woensdag en op zo'n middag hebben we lekker vrij. 
Mijn agenda staat vol met afspraken en dingen die dringend verwerkt moeten worden. 

Na mijn afspraak bij de kapper, haal ik verse aardbeien voor mijn kleutertjes. 
Morgen eten we ijs met .. jawel, heerlijk zoete aardbeien.

1 opmerking:

  1. Aha.. nu komt de aap uit de mouw.. dus in je jonge jaren.. wat me al eeuwen geleden lijkt,was jij een 'uitgaandertje' en hield jij je dus niet aan de afgesproken uren ... oei oei.... xxx

    BeantwoordenVerwijderen