donderdag 16 april 2015

16 april 2015

Mijn nieuwsgierigheid wint het !! 
Vandaag loop ik eventjes langs op school, héél benieuwd naar de worteloogst van K3.
Juf Anne beloofde me een heerlijk lenteslaatje na de paasvakantie met oogst uit eigen tuin ! 
 Als ik aankom op school val ik net niet achterover ..
onze speelplaats is één grote bouwwerf :

Onze bomen die schaduw boden op zomerse dagen .. weg ! 
Onze dennenbomen .. weg ! 
De hekkens .. weg - krulwilg .. weg ! 
Mijn bloementuin .. (gedeeltelijk) weg ! 
De tegels van de speelplaats .. weg ! En zo kan ik nog een tijdje doorgaan !


Vrachtwagens rijden aan en af met een extra lading aarde.
Viktor (K3) loopt eens langs en komt me begroeten - 
Viktor is dol op vrachtwagens en wat te denken van die kraan dan .. olala !!

 Ik vlucht naar binnen als de slijpschijf in actie schiet .. een stofwolk vliegt door de Eikelstraat ..
 .. maar wees gerust .. ik lig op de loer .. ik waak (ook in de vakantie) !! 

'Mijn jardin botanique' blijft gespaard, gelukkig maar, slechts een deeltje moeten we inleveren.
OK, hier kan ik mee leven !
 Onze toekomstige speeltuin ligt her en der verspreid over de speelplaats - ziet er kleurig uit !
 De werkmannen gaan eventjes in overleg
en eventjes vrees ik dat ze er niet uitkomen.

Gelukkig kan ik enige 'assistentie' leveren en als niemand het ziet .. 
ga ik grondig aan de slag met de werfkraan !! 

Benieuwd hoe de reactie van de kleuters zal zijn !! 

En de wortels van K3 .. oeps, vergeten !! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten