maandag 4 maart 2013

4 maart 2013


Het wordt een mooie dag .. ik voel het gewoonweg .. 
dus vroeg uit de veren en op weg naar de Tandem ..
er wacht ons vandaag een druk programma !! 
Ik ben nog maar net op school of daar rinkelt mijn gsm - dat belooft niks goeds-
het is juf Anne .. ziek !!
Een stevig virusje heeft haar te pakken - ik wens haar een spoedig herstel !
Juf Kelly komt opdagen en neemt K3  onder haar vleugels. 

Woensdag a.s. hebben de kleuters een dag vrij .. de juffen daarentegen ..
kunnen klussen.
Vandaag zijn we alvast begonnen met het voorbereidend werk !! 
- gordijnen speelzaal verwijderen, 
een serieus klusje .. ladder op en af en héél veel haken verwijderen
 .. Gerda zal haar wasmachine overuren laten draaien !!

- De tuin kan ook een opknapbeurt gebruiken. 
Gelukkig zijn er heel wat helpende handen : 
wieden, harken, snoeien, vegen  .. geen probleem want wij zijn kleine MOS-ertjes.
Liefst twee kruiwagens laden we vol met tuinafval !!
En we zijn er vooral enkele uren zoet mee !! 

- Ik heb refter 
maar intussen werken de collega's over de middag ijverig verder 
aan het voorbereidend werk : muren schuren - een stoffig klusje !!
(Juf Saskia is net iets té ijverig en heeft twee extra wandplaten geschuurd :))
Geert de klusjesman is in zijn nopjes als hij ons werk komt bewonderen : "Goed gedaan, dames !"
- Terwijl ik rustig (?) mijn boterhammen eet, heb ik overleg met juf Inge i.v.m. de opendeurdag
Het is duidelijk, de zon geeft ons extra energie. Ik zou zelfs durven beweren dat wij de lentekolder hebben !
En tijdens mijn vrij uurtje bewegingsopvoeding 
duik ik opnieuw de tuin in, dit keer geassisteerd door juf Nicole. 

Onze schooldag loopt ten einde .. en onze voorbereidende taken zijn bijna volledig afgewerkt.
Nog één taak te gaan : dé zitbanken schuren !!! 
Wij zoeken een  vrijwilliger ?? !! (Geert misschien ??)

Na school gaat Gerda aan de slag om alles "stofvrij" te krijgen .. succes !!

Benieuwd ?? 
Kom zeker een kijkje nemen op de opendeurdag !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten